دستگاه رزوه زن و اتصالات مکانیکی میلگرد

بر اساس آیین نامه بتن ایران یک اتصال مکانیکی بسیار قوي تر و مستحکم تر از اتصال اورلپ می باشد چرا که میزان استحکام مورد نیاز براي یک اتصال مکانیکی حداقل 25 درصد بیشتر از استحکام طراحی براي اتصال اورلپ در نظر گرفته می شود.

دستگاه رزوه زن: کوپلر یا وصله و رابط مکانیکی، یک مهره تمام رزوه بلند است که به جای اورلپ کردن و فورج کردن آرماتورو میلگردها استفاده شده و دو میلگرد را در راستای یکدیگر نگه میدارد  و به علت اینکه جنس آن از فولادهای آلیاژی میباشد مقاومت کششی آن بیشتر از میلگرد و فولادهای ساختمانی می باشد. لازم به ذکر است این تکنیک محدودیت استفاده داشته و البته دارای مزیت هایی نسبت به روش همپوشانی میلگرد ها می باشد. در واقع این تکنیک، روشی مابین دو روش اورلپ میلگرد ها و فورجینگ میلگردها از نظر سرعت اجراء و از نظر هزینه اجراء بعد از روش همپوشانی رتبه دوم را داراست.

اتصالات مکانیکی نوعی از قطعات مکانیکی هستند که بین دو قطعه آرماتور قرار می گیرند و باعث می شوند که آرماتور درمحل اتصال رفتاري شبیه به یک آرماتور یکپارچه داشته باشد. اتصالات مکانیکی آرماتورها را به صورت سر به سر به یکدیگر وصل می کنند. این اتصال بسیاری از مزایای یک آرماتور یکپارچه را تامین می کند. اتصالات مکانیکی تراکم آرماتور را کاهش داده و امکان بتن ریزی مطلوب را فراهم می کند. بر اساس آیین نامه بتن ایران یک اتصال مکانیکی بسیار قوی تر و مستحکم تر از اتصال اورلپ می باشد چرا که میزان استحکام مورد نیاز برای یک اتصال مکانیکی حداقل 25 درصد بیشتر از استحکام طراحی برای اتصال اورلپ در نظر گرفته می شود. در حال حاضر انواع اتصالات مکانیکی در شکل ها و ابعاد مختلف و بنا به نیاز مصرف کننده در بازار های جهانی و همچنین بازار کشور خودمان قابل دستیابی هستند. متداول ترین اتصالات مکانیکی با بهره گیری از مدلی مشابه پیچ و مهره میلگردها را به یکدیگر متصل نموده و یک آرماتور یکپارچه ایجاد می کند.

انواع کوپلر

همچنین باید بدانید که کوپلرها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک کاربرد مخصوص به خود را دارند. مهمترین انواع کوپلر عبارت اند از:

کوپلر استاندارد
کوپلر تبدیل
کوپلر جوشی
کوپلر انتهایی
کوپلر پیچی بدون رزوه
کوپلر محلی

امتیاز: 4 از 5. مجموع 12 رای
در حال پاسخ به: [انصراف]
تعداد حروف باقی مانده: 500
Captcha  
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ | محصولات | مدیر سایت | بازدید: 943 | 1657707397